Veelgestelde vragen rondom boulderen in coronatijd

V: Kan ik spontaan langskomen om te boulderen?
A: Helaas, op dit moment moet je vooraf reserveren via de Toplogger-app. Op die manier weten we zeker dat we niet over het maximum aantal toegestane personen heen gaan.

V: Mag ik eerder komen dan het geboekte timeslot?
A: Kom ajb net voor het geboekte timeslot zodat rijvorming voorkomen wordt, dan houden we het voor iedereen veilig.

V: Ik wil een boeking maken voor 2 personen, hoe doe ik dat?
A: Het is tijdelijk alleen mogelijk om voor jezelf te boeken. Dit doen we onder meer om de fraudeurs op te sporen die met dubbele accounts voor zichzelf en anderen boeken en zo eenvoudig 3x per week kunnen boulderen terwijl anderen steeds achter het net vissen. Je boulder partner moet dus voor zichzelf boeken en jullie kunnen bij het boeken zien hoeveel plek er beschikbaar in het gewenste timeslot zodat jullie weten of jullie samen kunnen boeken of niet. Vanaf zaterdag 26 juni kun je weer voor 2 personen boeken!

V: Er is vanavond een vrij timeslot, ik hoorde iets over last minute boekingen….hoe zit dat?
A: Ongeboekte timeslots openen 59 minuten voor aanvang van dat timeslot. Iedereen kan het dan boeken ongeacht je vorige of toekomstige boeking. Vanaf zaterdag 26 juni kun je ongeboekte timeslots 2u voor aanvang van dat timeslot boeken. Verder kun je onbeperkt boeken voor de middag timesloten van ma t/m do 12-17u.

V: Toplogger geeft aan dat ik het door mij gewenste timeslot niet kan boeken vanwege de 3 dagen regel, maar mijn vorige boeking was 3 dagen geleden. Wat gaat hier fout?
A: Toplogger denkt niet in dagen maar in uren. Als je bijv. op maandag hebt geboekt om 21u en je wilt op donderdag boeken om 20u, dan accepteert Toplogger alleen boekingen vanaf 21.15u. Vervelend, we zijn met Toplogger in overleg of dit anders kan. Vanaf zaterdag 26 juni zit er nog maar 1 dag tussen 2 boekingen, en je kunt 3 boekingen vooruit maken.

V: Tot hoe laat kan ik inchecken als ik een timeslot heb geboekt?
A: Je kunt inchecken tot 30 minuten voor het eind van je timeslot. De eindtijd van het geboekte timeslot blijft hetzelfde, die schuift niet mee met een latere binnenkomst.

V: Ik kan geen gebruik maken van het door mij geboekte timeslot vanwege covid-19 symptomen/werk/verkeersdrukte. Wat nu?
A: Je kunt je timeslot zelf annuleren tot 1u voorafgaand aan dat timeslot. Wil je binnen een uur annuleren, dan moet je ons even bellen zodat wij de boeking kunnen verwijderen (015-7600090)

V: Is het niet te druk in de hal om de afstand van 1.5m te kunnen houden?
A: Op dit moment mogen we 50 personen binnen hebben en oogt de hal leeg. Afstand houden is zeer goed mogelijk en op de smallere stukken in de hal zijn extra markeringen aangebracht om ervoor te zorgen dat het eenvoudig blijft om de afstand te bewaren. In de wand bewaar je sowieso minimaal 2.5m afstand van elkaar, dus dat komt goed. Vanaf zaterdag 26 juni wordt het maximaal aantal personen verhoogd naar 80. Daarmee zitten we nog onder de capaciteit en kan de 1.5m nog goed gehanteerd worden. 

V: Kan ik mijn (niet-boulderende) kind meenemen?
A: Het maximum aantal personen is niet aan leeftijd gebonden. Een kleuter telt dus mee en kan zonder reservering niet naar binnen. Bouldert je kind niet, neem hem of haar dan pas mee na de volgende versoepelingen. Een andere boulderaar is je zeer dankbaar. Kom je boulderen samen met je kind, dan maak je 2 reserveringen (1 voor jezelf, 1 voor je kind).

V: Moet ik een mondkapje op in de hal?
A: Ja. In alle publieke ruimtes is het gebruik van een mondkapje verplicht, dus ook bij ons. Je draagt het mondkapje bij binnenkomst en zodra je van schoenen hebt gewisseld en je spullen in een blauwe kast hebt gelegd, dan zet je het mondkapje af en ga je boulderen. Moet je tussentijds gebruik maken van het toilet, je handen wassen of een pleister halen bij de bar? Dan zet je je mondkapje weer op en dat doe je ook als je klaar bent met boulderen en weer van schoenen gaat wisselen. Het voelt misschien een beetje raar om voor die paar minuten een mondkapje op te moeten maar het moet conform de geldende protocollen. Constateert een BOA dat er mensen naar binnen of naar buiten gaan zonder mondkapje, dan krijgen we een boete van €4000 opgelegd. Vanaf zaterdag 26 juni vervalt de landelijke mondkapjesplicht voor sportaccomodaties.

V: Ik heb mijn mondkapje vergeten, mag ik nu niet naar binnen?
A: We verkopen mondkapjes, zowel wasbare met DB-logo als wegwerpexemplaren.
Vanaf zaterdag 26 juni vervalt de landelijke mondkapjesplicht voor sportaccomodaties.

V: Kan ik gebruik maken van de kleedkamer en/of douches?
A: Vanaf zaterdag 5 juni zijn de kleedkamers beperkt open, ivm de 1.5m afstandsregel betekent dat er 3 dames tegelijkertijd in de dameskleedkamer aanwezig kunnen zijn en 5 heren tegelijkertijd in de herenkleedkamer. In de kleedkamer draag je je mondkapje, dit gaat pas af als je de kleedkamer uit bent en je kledingtas in een vak van de blauwe kasten hebt geplaatst. Het blijft dus fijn als je al omgekleed naar de hal komt zodat diegenen die de kleedkamer echt nodig hebben omdat ze rechtstreeks van werk komen bijv de kleedkamer daadwerkelijk kunnen gebruiken.

V: Kan ik iets te eten of te drinken bij jullie kopen?
A: Vanaf zaterdag 5 juni kun je weer als vanouds na afloop van je bouldersessie, maar binnen je timeslot, genieten van een lekker biertje! De bar mag open zijn tot 22u, de regering heeft besloten dat dat voor nu het maximale is. Bestel dus op tijd!
Het terras mag overigens officieel alleen gebruikt worden voor het nuttigen van een consumptie, niet voor het wisselen van schoenen.
Vanaf zaterdag 26 juni mag er ook alcohol geschonken worden na 22u. Onze bar blijft vanaf dat moment open tot 23.30u. De hal sluit om 23.45u.

V: Kan ik klimschoenen huren?
A: Ja. We ontsmetten de schoenen na gebruik en pas 24u later gaan ze terug de verhuur in. Alle maten zijn ruim voorradig.

V: Mag ik op sportschoenen klimmen?
A: Op schone binnensportschoenen kun je best een eerste keer klimmen, maar huurklimschoenen zijn een beter alternatief qua grip. Buitensportschoenen zijn niet toegestaan op de matten en de klimwanden.

V: Ik heb geen pofzak of vloeibare magnesium, wat nu?
A: Het gebruik van magnesium is verplicht. Als je geen eigen pofzak hebt, dan kun je een pofzak huren voor €2. Een pofzak wordt maar 1x per dag verhuurd, je krijgt dus geen pofzak in je handen die net door iemand anders gebruikt is. Ben je nieuwsgierig waarom het gebruik van magnesium verplicht is? Lees dan dit onderzoek.

V: Kan ik langer blijven dan het timeslot dat ik geboekt heb?
A: De kans is uiterst gering, vraag bij de bar of er no shows of last minute annuleringen zijn waardoor je wellicht een kwartier langer kunt blijven. In de avond kun je helaas niet langer blijven. We doen er alles aan om de veiligheid te waarborgen en dat gaat niet met te lange rijen voor het uitchecken. Vanaf zaterdag 26 juni zal het op weekdagen overdag mogelijk zijn om langer te blijven, vraag dit bij binnenkomst ajb na bij het barteam. Voor de avonden geldt dat je na afloop van je bouldersessie nog even op het terras kunt genieten van je biertje (zolang er plaats is op het terras).

V: Mag ik met een groep langskomen?
A: Groepen zijn welkom op afspraak. Neem hiervoor contact met ons op via mail ovv het aantal personen, leeftijd, ervaring en uiteraard datum en tijdstip. In het weekend kunnen we helaas geen groepen toelaten. Let op: ook voor groepen geldt de 1.5m.

V: Is de shop open? Ik heb nieuwe klimschoenen/klimkleding nodig.
A: De shop is open. Als je langskomt kort na openingstijd, dan is er voldoende ruimte om schoenen/kleding te passen en te testen omdat het maximum van 50p dan nog niet bereikt is. Alternatief is dat je schoenen/kleding past tijdens je bouldersessie. Vanaf zaterdag 26 juni zal er voor het passen van schoenen, of het inleveren van je klimschoenen ter verzoling, voldoende ruimte zijn om even naar binnen te lopen. Wel is het zo dat er doordeweeks overdag meer ruimte is om schoenen te passen zodat je zeker weet dat je het voor jouw voeten beste paar aanschaft.

V: Ik ben positief getest op corona daags na mijn bouldersessie. Wat nu?
A: Beterschap! Zodra je de positieve uitslag krijgt informeer je ons even door ons een bericht te sturen via het contactformulier op deze site. Vermeld hierbij wanneer je bij ons was (datum en tijdstip). Wij zorgen er dan voor dat iedereen die in de hal was op het moment dat jij hier binnen was door ons wordt geïnformeerd. Dat informeren gaat via de emailadressen die gebruikt worden bij het boeken in Toplogger, het is daarom belangrijk dat je geen nep-emailadres invoert bij je boeking.

V: Hoe zit het met de ventilatie en de aerosolen?
A: Goede vraag. Het RIVM adviseert om ventilatoren alleen te gebruiken als ze niet gericht staan op personen en als ze opgesteld staan voor open ramen. De ventilatoren bovenop de kleedkamers staan aan en de grote gele ventilator voor het rolluik achter is ook terug. In de nokken van de hal zitten overigens 3 grote afzuigers die lucht naar buiten afvoeren. In het midden van de hal staat boven op de wand een luchtzuiveringsinstallatie van VFA Solutions (VirusFreeAir) die zorgt voor de luchtzuivering. Wil je meer lezen over het lopende aerosolen-onderzoek? Het NRC publiceerde op 21 mei jl een interessant artikel.

V: Is er nog steeds een gratis inloopspreekuur van de fysio?
A: Ja, iedere maandagavond tussen 19u en 20u is er een gratis spreekuur door Jelle Schouten. Je boekt dit zelf via Toplogger en deze boeking heeft geen effect op je vorige of je toekomstige boeking.  Je draagt uiteraard een mondkapje tijdens de behandeling.

V: Hoe boek ik een massage?
A: Iedere dinsdagavond verzorgt Loes Franken massages van 30 minuten. De massage wordt gericht op jouw klachten/wensen/behoeften en je boekt de massage via Toplogger. Toplogger is aangepast, je kunt de massage nu boeken zonder dat dit effect heeft op een vorige of toekomstige boeking voor een boulder timeslot. Je neemt een badlaken mee en draagt een mondkapje tijdens de behandeling.

V: Mijn kind is jarig, kunnen we een kinderfeestje bij jullie organiseren?
A: We organiseren op dit moment geen feestjes vanwege de beperkingen (terrasregels, max. aantal personen, afstand tussen instructeur en begeleidende ouders) en hopen dit na versoepeling fase 4 na de zomer weer op te pakken. Vanaf zaterdag 26 juni organiseren we weer feestjes met een max. groepsgrootte van 6 kinderen en met ouders die zelf al ervaring hebben met boulderen. Je vindt alle informatie onder het kopje jeugd op de homepage.

V: Na afloop van mijn bouldersessie wil ik graag nog even stretchen/yoga oefeningen doen. Kan ik de yogamatten al weer gebruiken?
A: Conform het sportprotocol moeten alle oppervlakken die (enigszins) langdurig in contact zijn met hand/lichaam ontsmet worden, en idealiter zelfs 24u apart gelegd worden. Voor oppervlakken die je kort gebruikt, geldt dit niet dus maak je geen zorgen tav het gebruik van de klimgrepen die je bovendien met magnesium aan je handen aanraakt. Yogamatten overleven het veelvuldig reinigen met desinfectiespray niet, dus als je graag wilt stretchen neem dan een eigen yogamat mee of een handdoek. Het gebruik van de zwarte mat onder de monkeybar is niet toegestaan vanuit hygiëne oogpunt.

V: Mooi al die afstandsmarkeringen, vloerpijlen en die triage-vragen bij binnenkomst, maar ik ervaar toch dat sommige mensen te dicht bij mij komen. Wat nu?
A: We doen ons best om alles te faciliteren conform de covid-19 restricties. De maatschappij is nu al ruim een jaar ingericht op de 1.5m afstand, maar voor sommige mensen blijkt dat toch heel lastig op het moment dat ze in een ontspannen staat rondlopen op zoek naar hun volgende boulder. Passeert iemand je te dichtbij of gaat iemand te dicht naast je zitten? Kans is groot dat hij/zij zich daar op dat moment niet bewust van is, dus spreek hem/haar er ajb zelf rustig op aan. Krijg je een vervelende reactie of doet dezelfde persoon het even later weer? Meld het dan even bij de bar zodat onze medewerkers kunnen helpen om deze situatie op te lossen. Samen komen we er uit!

V: Ik zie een vrije plek in een timeslot dat gereserveerd is voor abonnementhouders, maar ik heb geen abonnement. Mag ik toch boeken?
A:  Tot 2 uur voorafgaand aan het timeslot voor abonnementhouders is boeking voorbehouden aan abonnementhouders. Als dit timeslot na die 2u nog plek vrij is, dan mag iedereen dat boeken.

V: Ik vind 1 boeking per 3 dagen wat weinig. Kan ik op een 2e account boeken?
A: We waren hier eerst soepel in, maar daar werd helaas misbruik van gemaakt. Er geldt nu dat je 1 boeking voor jezelf kunt maken, en dat 1x per 3 dagen.  Het meenemen van een gast op jouw account is tijdelijk niet mogelijk totdat we alle dubbele accounts hebben getraceerd. Je kunt wel altijd (extra) gebruik maken van een last minute timeslot. Niet geboekte timesloten zijn vanaf 59 minuten voor aanvang te boeken zonder dat dit effect heeft op een vorige of volgende boeking. Vanaf zaterdag 26 juni kun je 3 boekingen vooruit maken, met steeds 1 dag ertussen. Je kunt ook weer voor een 1 gast boeken + de timesloten in de middag (12-17u) op ma t/m do kunnen altijd geboekt worden, ongeacht andere boekingen.

V: Wanneer komen er timesloten van 2u of langer?
A: Vanaf zaterdag 5 juni zijn er timesloten van 1.5u en van 2u. Wil je graag langer boulderen of na afloop van je bouldersessie een biertje drinken? Dan kies je uiteraard een 2u slot. Zou je wel 2u willen boulderen maar denken je spieren en/of je vingertoppen daar anders over? Boek dan een 1.5u slot. Het nagenieten met een koel biertje moet helaas binnen je timeslot tenzij er no shows en/of last minute annuleringen zijn. Check bij de bar!
Alle timesloten zijn naar 2u verlengd, muv het laatste timeslot van de dag. Vanaf zaterdag 26 juni zal het overdag (ma t/m do) hoogstwaarschijnlijk mogelijk zijn om langer te blijven, vraag dat bij binnenkomst even na bij het barteam.

V: Superfijn dat jullie zoveel maatregelen hebben getroffen, maar ik wil mijn abonnement toch liever pauzeren tot aan het moment dat er geen restricties meer zijn omdat ik tot een risicogroep behoor of mantelzorger ben. Wat nu?
A: Geen probleem. Stuur ons een mailtje met  je motivatie en je verzoek om de “covid-19 restricties pauze” te activeren. Zodra de laatste versoepeling door de regering wordt doorgevoerd ontvang je een bericht tav de opheffing van de pauzering.

V: Ik heb een abonnement maar heb geen mail ontvangen over de heractivering van mijn abonnement per 1 juni a.s. Hoe zit dat?
A: Als je bij lockdown 1 of lockdown 2 hebt aangegeven dat je je abonnement wilt pauzeren zolang alle covid-19 restricties van toepassing zijn, dan staat je abonnement nog steeds op pauze. Je ontvangt pas een mail zodra de laatste versoepeling door de regering wordt doorgevoerd.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.